34204013026

با ما در تماس باشـید

آموزشگاه آریانا

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت

بیستمین دوره مسابقه ملی مهارت

مسابقات ملی مهارت از جمله رقابت هایی است که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود امسال بیستمین دوره این مسابقات به میزبانی شهر زیبای شیراز برگذار می شود.

آقای رهام کیایی که  سمت مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس درباره بیستمین دوره این مسابقات مصاحبه ای با خبرگذاری فارس انجام  دادند که قسمتی از آن بدین شرح است : ایشان از برگزاری بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت به میزبانی این اداره کل در شیراز خبر داد و گفت: بزرگترین رویداد مهارتی در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مسابقات ملی مهارت است که بستری مناسب برای ایجاد رقابت‌های علمی و سالم بین مهارت‌ آموختگان و نیز عرصه کشف استعدادهای مهارتی در سطح جامعه به شمار می‌آید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت، ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی در بین جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و تبیین اهمیت و نقش آن در توسعه اقتصاد، جلب نظر مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم ساز در توسعه آموزش‌های مهارتی، ظرفیت سازی در بین بنگاه‌های اقتصادی، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، صنایع و صنوف برای مشارکت حداکثری در این رویداد، رشد انگیزه‌های اجتماعی برای کسب مهارت، افزایش بهره‌وری آموزش‌های مهارتی، ارتقاء و تکمیل مهارت به اقشار مختلف در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی با چشم انداز بستر سازی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار دانست.

این مسابقات در زمینه های، مد و لباس، پیرایشگر مردانه، رباتیک و نقاشی و دکوراسیون، میزبان بیش از ۱۵۰ نفر از رقابت کنندگان، سرپرست‌ها و نیز کارشناسان اعزامی از سوی ستاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای و استان‌های سراسر کشور است.
همانطور که می دانید آموزشگاه آریانا در آموزش رباتیک بیش از ۱۰ سال است که فعالیت می کند، و توانسته است افتخارات بی شماری را کسب کند، یکی از این افتخارات کسب قهرمانی در مسابقات جهانی ربوتکس در سال ۲۰۲۲ است، مسابقات ربوتکس بالاترین سطح مسابقات رباتیک در سراسر جهان است که خوشبختانه در سال میلادی که گذشت کارآموزان آریانا توانستند در رشته های مختلف رباتیک، که در مسابقات ربوتکس برگذار می شد کسب مقام کنند، همچنین آموزشگاه رباتیک آریانا توانست بیشترین مقام را در بین سایر آموزشگاه ها از سراسر جهان کسب کند.
حال با برگذاری مسابقات ملی مهارت، آموزشگاه آریانا تصمیم گرفته است تا در این مسابقات حضور پیدا کند به این دلیل دو تا از مجرب ترین کارآموزان خود را که تجربه حضور در مسابقات جهانی نیز دارند را در قالب تیم آموزشگاه آریانا به سرپرستی آقای رضا محمدی، مدیر آموزشگاه آریانا راهی شیراز کرده است.
مسابقات ملی مهارت
تیم رباتیک آریانا شامل آقایان حسین دهقان و پارسا عشقی است ، این دو عزیز سال ها است که در مسابقات مختلف از استانی گرفته تا جهانی شرکت کرده اند و مقام های مهمی کسب کرده اند، که گل آن ها مسابقات جهانی ربوتکس است.
حال امید می رود این تیم با تجربه بتواند در این مسابقات نیز موفقیت کسب کند، تا یک عنوان مهم دیگری نیز به کارنامه آموزشگاه آریانا اضافه شود.

توضیحات مسابقات رباتیک ملی مهارت

شرکت کنندگان در این رشته بایستی اقدام به طراحی و ساخت ربات چرخدار و بازوی رباتیک با توجه به مشخصات پروژه های مذکور در شرح پروژه اقدام نموده و در زمان مسابقات ربات را به همراه آورده و در آزمون های مربوطه شرکت دهند.
کل ساختار امتیاز دهی در بخش رباتیک از قسمت های زیر تشکیل شده است:
ارائه یک فایل پاورپوینت از شرح ساخت ربات از ابتدا تا انتها (۱۰ %امتیاز کل)
آزمون تست کارائی بازو و ربات (۱۵ %از امتیاز کل)
انظباط تیمی و رعایت مقررات (۱۰ %از امتیاز کل)
آزمون پروژه نهایی ربات (۵۵ %از امتیاز کل)
شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد مسابقات و قوانین هر یک از بخش ها را از طریق خود سایت سارمان فنی و حرفه ای شیراز پیگیری کنید.
این دوره از مسابقات در شهر شیراز برگزار می شود و تاریخ این مسابقات ۷ الی ۹ اسفند ماه است.
این رویداد به آدرس شیراز، بلوار فرصت شیرازی روبه به روی ۲۰ متری فاضل مرکز آموزش تکنولوژی اطلاعات برگزار می‌شود. در این مسابقات بازدید برای عموم آزاد است و علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه برگزاری مسابقات با شماره ۳۷۲۳۰۳۰۴ تماس بگیرند.

روز اول مسابقات:

تیم رباتیک آریانا توانست در روز اول مسابقات ملی مهارت تمام امتیاز های لازم را کسب کند، بدین طریق خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی رقابت برای کسب مقام قهرمانی معرفی کرد. روز اول با موفقیت برای تیم رباتیک آریانا به سر رسید و باید منتظر ماند تا ببینیم که در روز پایانی این دوره از مسابقات تیم رباتیک آریانا چه مقامی را کسب خواهند کرد.

روز دوم مسابقات:

تیم رباتیک آریانا توانسته مقام سومی خود را تثبیت کند و حالا به دنبال کسب مقام نخست در این دوره از مسابقات هستند امید می رود که بچه های تیم آریانا با قدرت بتوانند یک مقام درخشان دیگر را هم به کارنامه آموزشگاه آریانا اضافه کنند باید دید در ساعات پایانی این مسابقات چه مقامی انتظار تیم رباتیک آریانا را می کشد.

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت

روز پایانی مسابقات:

در آخرین روز از مسابقات ملی مهارت تیم رباتیک آریانا توانست یک مقام دیگر را نیز به کارنامه آموزشگاه آریانا اضافه کند، تیم آریانا با کسب مقام ارزنده نخست در این دوره از مسابقات توانست بار دیگر خودش را به عنوان یکی از ابر قدرت ها در زمینه رباتیک معرفی کند.

آقایان حسین دهقان و پارسا عشقی به سرپرستی آقای رضا محمدی مدیر آموزشگاه آریانا بار دیگر درخشیدند ضمن عرض خسته نباشید به تیم آریانا از تمامی خانواده های کارآموزان، مربیان، و تمامی افرادی که به ما در این مسیر یاری رساندند. تشکر می کنیم.

پیام آقای رضای محمدی بعد از کسب مقام نخست در مسابقات ملی مهارت :

کسب مقام نخست بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور توسط آموزشگاه فنی حرفه ای آریانا وراهیابی به اردوی تیم ملی رباتیک ایران را به همشهریان گرامی تبریک گفته و آرزوی موفقیت در مسابقات جهانی لئون فرانسه ۲۰۲۴ را برای ایشان داریم

ارسال دیدگاه