34204013026

با ما در تماس باشـید

آموزشگاه آریانا

چرا آموزش رباتیک ؟

چرا آموزش رباتیک ؟

آموزش رباتیک از آن دسته از مهارت هایی است که در تمام دنیا در حال پیشرفت و بروز شدن است به طوری که در خیلی از مدارس دنیا به عنوان یکی از مهارت ها آموزش داده میشود ، و بسیار پر اهمیت است که کشور عزیزمان ایران نیز توانسته در سال های اخیر رتبه بسیار مناسبی در علم رباتیک داشته باشد  اما چه شد که رباتیک این گونه در دنیا فراگیر شد و علاقه مند پیدا کرد .

چرا رباتیک در دنیا به این شکل در حال همه گیری است ؟

دنیای معاصر صنعتی شدن را به خود دید و از آن موقع به بعد همه چیز روی دیگری به خودش دید انسان ها یاد گرفتن تا به جای انجام دادن کار های سخت با هوش تر باشند و کار های سخت را با ساخت دستگاه ها ماشین ها به آن ها بسپارند در این بین در سال های اخیر ربات ها نیز به این صنعتی  شدن و افزایش سرغت تولید و کیفیت آن کمک شایانی کردند .

حال جای دستگاه ها و ماشین ها قرار به ربات ها داده شود ربات هایی با هوش مصنوعی که بسیار دقیق تر از سایر دستگاه های سنگین و گران قیمت است .

حال دریافتیم که رشته مهندسی رباتیک از جمله علم های بسیار مهم در آینده نزدیک است که شاخه های آن هم بسیار پر ارزش هستند مثل هوش مصنوعی ، مکاترونیک و … این رشته ها قرار است در سال های نه چندان دور مهم ترین بخش زندگی ما را تشکیل دهند .

و در حال حاضر سخت ترین قبولی ها آکادمیک در دانشگاه های اروپا و آمریکا مربوط به رشته هایی مانند هوش مصنوعی ، رباتیک  و رشته مکاترونیک است چرا که نیاز مند به پرورش دانشمندان و متخصصان بسیار کار آمد در این حوضه هستند .

آموزش رباتیک و هوش مصنوعی

رباتیک را چگونه شروع کنیم ؟

یکی از مهمترین نکات همین است ، رباتیک را چگونه شروع کنیم ؟ برای این کار باید یک هدف گذاری برای خود انجام دهیم .

در گام اول :  باید متوجه بشیم کودکمان و یا خودمان علاقه ای به این رشته دارد و یا خیر ؟ برای اینکار نیاز داریم در مرحله اول با وسایل رباتیکی و یا بسته های آموزشی رباتیک کار کنیم و یا فیلم هایی از مسابقات و یا فعالیت ربات ها ببینیم اگر در مرحله اول علاقه وجود داشت می توانیم گام بعدی را بر داریم .

گام دوم : باید یک کلاس آموزشی مناسب را پیدا کنیم یک کلاس رباتیک که دارای اساتید حرفه ای باشد.

تخصصی در زمینه رباتیک فعالیت کرده باشد و در این حوضه سابقه مناسبی داشته باشد همچنین رزومه حرفه ای خوبی داشته باشد برای مثال در مسابقات کشوری و جهانی فعال باشد و یا مقام های مناسبی را کسب کرده باشد و بعد از آن مهمترین قسمت آن این است که نتیجه کار آموزان آموزشگاه را بررسی کنیم و در صورت قابل قبول بودن همه این پارامتر ها می توانیم با اطمینان در کلاس رباتیک شرکت کنیم . برای مثال آموزشگاه رباتیک آریانا توانسته در چند سال اخیر در مسابقات مختلف کشوری و جهانی شرکت کند و کارآموزان شرکت کننده در این مسابقات مدال های رنگارنگی را برای کشور کسب کنند .

گام سوم : بعد از شرکت در کلاس آموزش رباتیک و گذراندن مهارت های مورد نیاز در مسابقات و جشنواره های مربوط شرکت کنیم تا مهارت و توانایی خودمان را بسنجیم همچنین با استفاده از خواندن مقالات در حوضه رباتیک خود را بروز نگه داریم تا در رقابت و این علم جایگاه محکمی داشته باشیم .

گام چهارم : پس از کسب مهارت و تجربه حالا می توانیم این مهارت را به شکل های گوناگون ادامه دهمی ما می توانیم شروع به ایجاد شغل برای دیگران کنیم و فعالیت هایی انجام دهیم که باعث ایجاد مشاغل برای خودمان و دیگر افراد جامعه شود و یا می توانیم برای کسب علم و دانش بیشتر به دانشگاه برویم و مدارک معتبر علمی کسب کنیم و در کنار آن می توانیم در کار های تحقیقاتی فعالیت کنیم و شروع به اختراع ربات هایی کنیم که در جامعه کمبود آن حس میشود و مورد نیاز جامعه بشری است .

رباتیک را از چه سنی شروع کنیم ؟

بهترین سن برای آموزش رباتیک در باز زمانی است که شما وقت داشته باشید و تمام حواس و تمرکز خودتون را در این زمینه بگذارید این سن مربوط به خود شماست اما رد بندی سنی آموزش رباتیک به این شکل است .

کودکان ۵ سال تا ۹ سال ، نو جوانان ۱۰ سال تا ۱۷ سال و بزرگسالان که ۱۸ سال به بالا را شامل میشود و نسبت به این رد بندی می توانید در کلاس رباتیک شرکت کنید .

اما نباید این نکته را  فراموش کرد هیچ وقت برای شروع دیر نیست شما می توانید در هر سنی پس از علاقه مند شدن به رباتیک در این حوضه وارد شوید و پس از کسب مهارت و مدارک معتبر از جمله مدرک معتبر فنی و حرفه ای که در آموزشگاه رباتیک آریانا به شما اهدا میشود وارد بازار کار شوید .

ارسال دیدگاه