34204013026

با ما در تماس باشـید

آموزشگاه آریانا

پرورش خلاقیت کودک

آموزشگاه فنی حرفه ای آریانا

پرورش خلاقیت کودک

 پرورش خلاقیت کودک در رباتیک  نقش مهمی خواهد داشت. کودکان خلاق در آموزشگاه فنی حرفه ای آریانا راه حل های جدید برای مشکلات پیش رو پیدا می‌کنند. توجه داشته باشید استعداد تنها بخشی کوچک از خلاقیت است و تمرین، نظم‌بخشی و پرورش آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر چه محیط زندگی کودک از تنوع بیشتری برخوردار باشد، امکان رشد خلاقیت در او بیشتر است.

کنجکاوی در خلاقیت کودکان

خلاقیت بیش از آنکه ذاتی باشد مهارتی یاد گرفتنی است و والدین می‌توانند آموختن آن را تسهیل کنند. خلاقیت کودکان  و استعداد فواید زیادی برای ذهن، احساسات و حتی سلامت جسمی آن‌ها دارد. به عنوان یک پدر و مادر یا معلّم شما می‌توانید کارهایی را برای پرورش  کودکان و آموزش به کودکان خود و حفظ و رشد ذهن خلاق او انجام دهید.

بهتر است بدانید کودک خلاق، کودکی است که با جواب های سطحی شما قانع نمی‌شود. تورنس که متخصص  استعداد هوش کودکان است، بر این اعتقاد است که در سه سالگی خلاقیت بچه ها افزایش می یابد و تا چهار یا چهار و نیم سالگی به اوج خود می‌رسد. اما در پنج سالگی و با ورود به آمادگی ناگهان سقوط می‌کند.

هوش واستعداد و خلاقیت کودکان

انسان وقتی که متولد می‌شود، قادر است به هر سمت و سویی برود. اگر او را از همان کودکی در هر مسیری قرار دهید، تا پایان آن می‌رود. فرقی نمی‌کند، با قرار دادن او در مسیری که می‌خواهید، می‌توانید از آن یک مدیر، کارگر، دلان بورس، کماندوی ارتش و… بسازید. از آنجایی که انسان موجود اجتماعی هست، تمام تلاش خودش را می‌کند تا با آن محیط سازگار شود تا بتوانند بخشی از آن باشد.

تنها کاری که باید انجام دهید، قرار دادن او در مسیری که می‌خواهید و حمایت از او است. به این حمایت خیلی دقت کنید، چون اگر این حمایت را حذف کنید، کودک شما از ادامه دادن مسیر منصرف می‌شود و خودش را گمراه می‌کند.

همانطور که می‌دانید، هر کسی که در دنیا به موفقیتی رسیده؛ در کارهای خودش خلاق است . در اصل با کار کردن بر روی آن ایده خلاقانه توانسته به آن چیزی که انتظار داشته است برسد. مثلاً همین صنعت کامپوترهای خانگی. این که قطعات کامپیوتری به آن بزرگی کوچک شوند، خود انتقلابی در خلاقیت بود.

به خلاقیت و هوش فرزندان خود اهمیت بدهید

بهتر هست که هر چه زودتر نسبت به خلاقیت کودک خودتان اقدام کنید. همانطور که در بالا گفتیم، هر کاری نیازمند خلاقیت است. خب، چه بهتر می‌شود که این  در راستای استعدادهای کودکتان رشد کند.

در نتیجه چگونگی ارتباط کودکان با بزرگ‌ترهایشان، امکاناتی که در اختیار دارند و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، روی توسعه‌ی خلاقیت‌شان اثر بسزایی دارد. مدارس یا خانواده‌هایی که به کودکان اجازه می‌دهند بدون ترس تفکرات خود را بیان کنند، با دیگران مخالفت کنند و به درک روابط دنیا بپردازند، امکان خلاقیت بیشتری را به آن ها می‌دهند.

برای آموزش رباتیک درآموزشگاه فنی حرفه ای آریانا در تهران و کرج ما را در صفحه رسمی اینستاگرام آریانا  رباتیک دنبال کنید.

ارسال دیدگاه