34204013026

با ما در تماس باشـید

آموزشگاه آریانا

هوش مصنوعی و پزشکی

استفاده از هوش مصنوعی در دنیای امروز در جهت راحت‌تر و بهتر شدن زندگی انسان می‌باشد. ریز ربات‌هایی که امروزه طراحی و تولید می‌شوند و با هوش مصنوعی کار می‌کنند تاثیر بسیاری در بهبود خدمات درمانی، سلامتی و پزشکی دارند. با ما برای بررسی هوش مصنوعی و کاربرد آن در زمینه پزشکی همراه باشید. آموزش حضوری و مجازی کلاس رباتیک در تهران و کرج این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا علم رباتیک را به بهترین شکل ممکن فرا بگیرید. همراه آموزشگاه فنی حرفه ای آریانا نصر باشید.

کاربرد هوش مصنوعی در زمینه پزشکی

استفاده از هوش مصنوعی در دنیای پزشکی بسیار زیاد و پیچیده می‌باشد. هوش مصنوعی در تشخیص ارتباط بین کد‌های ژنتیکی و بسیاری از بخش‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در انجام جراحی‌های سخت نیز از این علم کارآمد استفاده می‌شود. استفاده از هوش مصنوعی در درمان، دنیای مدرنی از تشخیص بیماری و امراض ایجاده کرده است.

کاربرد هوش مصنوعی در کاهش خطاهای پزشکی و تشخیص دقیق بیماری

در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰ درصد از علت مرگ و میرها به تشخیص اشتباه پزشکان و خطای پزشکی باز می‌گردد. استفاده از هوش مصنوعی این خطاها را بسیار کاهش داده است که به تشخیص درست بیماری و درمان درست آن کمک فراوانی می‌کند. از جمله عواملی که باعث افزایش خطای پزشکی و درمان اشتباه بیمار می‌شود، نداشتن اطلاعات کامل از سوابق بیماری فرد می‌باشد. با استفاده از ربات‌های موجود در این زمینه دیگر این خطا‌ها وجود ندارد و این اطلاعات به درستی در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد.

توسعه دارو بر مبنای هوش مصنوعی

یکی از صنایع بسیار هزینه بردار در زمینه تحقیق و توسعه، صنعت داروسازی می‌باشد. با توجه به آمار‌های موجود در این زمینه، آزمایشات انجام شده بر روی هر دارو به حدود ۲.۶ میلیارد دلار هزینه نیاز دارد. استفاده از هوش مصنوعی در این زمینه باعث کاهش هزینه‌های موجود می‌شود و دقت بالاتری نیز دارد.

راحتی روند درمان بیماران

در درمان بیماران، پول و سرمایه برابر زمان است. با توجه به آمارهایی که در این زمینه در دست می‌باشد، در سال ۲۰۱۶ با بررسی‌های انجام شده توسط پزشکان نشان داده شد که ۹۶ درصد شکایات مردم درباره نبود خدمات کافی به بیماران، سردرگمی و تجربیات منفی، ثبت شده بود. با استفاده از هوش مصنوعی دیگر این نکات منفی و سردرگم کننده برای بیماران وجود ندارد.

استفاده از ربات ها در جراحی

استفاده از انواع ربات در جراحی‌های بسیار حساس کمک شایانی به پزشکان کرده است. این ربات‌ها دقت بسیار بالایی دارند که فراتر از توانایی‌های بشر می‌باشد. از این ربات‌ها در جراحی‌هایی مانند عمل قلب باز  استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: جهت شرکت در دوره های کودک خلاق اینجا کلیک کنید.

اگر به دنبال یادگیری ساخت انواع ربات می‌گردید، آموزش های حضوری و مجازی کلاس های رباتیک در آموزشگاه فنی حرفه ای آریانا در کرج و تهران را دنبال کنید.

آموزشگاه فنی حرفه ای رباتیک آریانا

مهندسی رباتیک، رشته‌ای جدید در ایران می‌باشد، فرصت‌های شغلی خوبی در بخش آموزش عالی وجود دارد. در حال حاضر بسیاری از صنایع کشور از جمله کارخانه‌های فولاد ، خودروسازی ، مواد غذایی و … تقریبا تمام اتوماتیک می‌باشند. اما متاسفانه تمام ربات‌ها وارداتی است و در بعضی از موارد نصب ، کنترل و تعمیر آن‌ها بر عهده‌ متخصصان خارجی می‌باشد. شرکت‌های فعال داخلی در حوزه رباتیک به واردات و در بعضی از موارد تعمیرات ربات‌ها می‌پردازند. اگرچه این رشته از شاخه‌های جدید مهندسی ‌است، اما آینده‌ روشنی خواهد داشت. در اخر اگر علاقه مند به خلاقیت و نوآوری هستید و می‌خواهید در زندگی و آینده بشر تحولی ایجاد کنید، مهندسی رباتیک بهترین انتخاب برای شما می‌باشد.

مجموعه بزرگ آموزشی آریانا با شعار “کارآموز امروز ، کارآفرین فردا“ در عرصه آموزش‌ها و مهارت‌های نوین، به ویژه رباتیک از معتبرترین مراکز در سطح کشور می‌باشد.

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام آریانا دنبال کنید.

ارسال دیدگاه