34204013026

با ما در تماس باشـید

آموزشگاه آریانا

نرم افزار یادگیری دیتاشیت IC

تا پیش از سال ۲۰۰۰ میلادی که اینترنت رواج چندانی پیدا نکرده بود، دیتاشیت‌ها با ماشین تحریر تایپ می‌شدند و اطلاعاتی کلی از قطعه (حداکثر دو تا ۵ صفحه) در یک بروشور ساده درج می شد. ضمن اینکه جهت تهیه همچین اسنادی شما ناچار بودید با دفاتر نمایندگی کمپانی سازنده تماس بگیرید یا حتی مجموعه‌ایی از دیتاشیت‌ها را خریدار کنید. اما هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی برنامه هایی با کارکرد آسان طراحی شده اند تا کار افراد را راحت سازند. در این مقاله با نرم افزار یادگیری دیتاشیت آشنا خواهید شد. جهت ثبت نام در کلاس های دوره آموزش رباتیک به صورت حضوری و مجازی به آموزشگاه رباتیک آریانا در تهران و کرج ( آموزشگاه فنی حرفه ای آریانا ) مراجعه نمایید.

آشنایی با نرم افزار دیتاشیت

نرم افزار تخصصی دیتاشیت برای مهندسین الکترونیک بسیار پرکاربرد می باشد. و به راحتی می توانید با دیتاشیت به تمام قطعات الکترونیکی دست پیدا کنید. کار با این نرم افزار بسیار ساده است، پس از نصب نرم افزار و وارد شدن در قسمت part number  مدل دقیق قطعه ی مورد نظر را وارد می کنید و در صورتی که نام قطعه را درست وارد کرده باشید لیستی از نام قطعات مشابه آن قطعه برای شما قابل مشاهده می باشد و اولین گزینه نیز همان قطعه ی مورد نظر شما خواهد بود. می توانید بر روی آن کلیک کنید، توضیحاتی اجمالی از قطعه را می توانید مشاهده کنید.

اگر کمی به دنیای اطراف خود دقت کنید، انواع وسایلی را مشاهده می کنید که در پنجاه سال گذشته هیچ نشانی از آن ها وجود نداشت و کسی تصور به وجود آمدن آن ها را نیز نمی کرد. مانند وسیله هایی که عمدتا الکترونیکی بوده و با نیروی برق کار می کنند. تمامی این دستگاه ها و ابزار آلات از به هم پیوستن یک سری مدار ها و قطعات از پیش ساخته شده، به وجود آمده اند. رشته برق و الکترونیک، رشته ای می باشد که به شناخت، تحلیل و نحوه به هم پیوستن این قطعات می پردازد.

دیتاشیت IC

فارغ التحصیلان رشته هایی که پیش تر توضیح دادیم با دانشی که از هر قطعه و کارایی آن دارند، قطعات مختلف را کنار هم روی مدار سوار می کنند، تا در نهایت مدار کار خاصی را انجام دهد. همانطور که آگاه هستید، تعداد و تنوع قطعات الکترونیکی بسیار زیاد می باشد و البته همواره قطعات جدیدی نیز در حال تولید هستند. بنابراین نمی توان تمامی قطعات و مشخصات آن ها را در ذهن سپرد.

برای راحتی متخصصین الکترونیک، کتابچه هایی با نام دیتاشیت تولید شده اند که در آن ها مشخصات کامل قطعات الکترونیکی و تمامی اطلاعات مربوط آن درج شده است. بطور معمول برای هر نوعی از قطعه یک کتابچه دیتاشیت وجود دارد که برای ساخت مدار های جدید، داشتن آن ها الزامی و ضروری می باشد. لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات لازم مربوط به قطعات الکترونیکی را، در خود جمع آوری کرده و تنها با یک جستجوی ساده می توان به هر چیزی که لازم است دسترسی پیدا کرد.

 

*** نسخه اندروید از “Google Play” از این لینک قابل دانلود می باشد***

آموزشگاه فنی حرفه ای رباتیک آریانا

مهندسی رباتیک، رشته‌ای جدید در ایران می‌باشد، فرصت‌های شغلی خوبی در بخش آموزش عالی وجود دارد. در حال حاضر بسیاری از صنایع کشور از جمله کارخانه‌های فولاد ، خودروسازی ، مواد غذایی و … تقریبا تمام اتوماتیک می‌باشند. اما متاسفانه تمام ربات‌ها وارداتی است و در بعضی از موارد نصب ، کنترل و تعمیر آن‌ها بر عهده‌ متخصصان خارجی می‌باشد. شرکت‌های فعال داخلی در حوزه رباتیک به واردات و در بعضی از موارد تعمیرات ربات‌ها می‌پردازند. اگرچه این رشته از شاخه‌های جدید مهندسی ‌است، اما آینده‌ روشنی خواهد داشت. در اخر اگر علاقه مند به خلاقیت و نوآوری هستید و می‌خواهید در زندگی و آینده بشر تحولی ایجاد کنید، مهندسی رباتیک بهترین انتخاب برای شما می‌باشد.

مجموعه بزرگ آموزشی آریانا با شعار “کارآموز امروز ، کارآفرین فردا“ در عرصه آموزش‌ها و مهارت‌های نوین، به ویژه رباتیک از معتبرترین مراکز در سطح کشور می‌باشد.

برای آموزش رباتیک در آموزشگاه رباتیک آریانا در تهران و کرج ما را در صفحه رسمی اینستاگرام آریانا دنبال کنید.

ارسال دیدگاه