34204013026

با ما در تماس باشـید

آموزشگاه آریانا

مسابقات ربات جنگجو

مسابقات ربات جنگجو

مسابقات ربات جنگجو چگونه است ؟ امروزه استفاده از انواع ربات و کارایی آن بر هیچ کس پوشیده نیست و از انواع آن در مکان‌های مختلفی برای انجام امور و کمک به انسان استفاده می‌شود. همان طور که در مقاله‌های پیشین مطالعه نمودید، ربات‌ها دارای دقت بیشتر و سرعت بالاتری نسبت به انسان در انجام امور هستند. یادگیری به ساختن انواع ربات از نوع ساده تا پیشرفته بین افراد روز به روز در حال افزایش است. شرکت در مسابقات رباتیک دارای قوانینی می‌باشد که در این مقاله قوانین مسابقه ربات های جنگجو بررسی می‌شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر به دنبال یادگیری ساخت انواع ربات می‌گردید، آموزش های حضوری و مجازی کلاس های رباتیک در آموزشگاه فنی حرفه ای آریانا  در کرج و تهران را دنبال کنید.

اگه علاقه مند به آشنایی ربات های جنگجو و ساخت آنها و معرفی مسابقات برتر در زمینه رباتهای جنگجو هستید پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را بخونید تا از اطلاعات آن استفاده کنید .

قوانین مسابقات ربات جنگجو

همان طور که در متن بالا گفته شد این مسابقات دارای قوانین مختلفی هستند که به شرح زیر می‌باشد:

  • مسابقات ربات جنگجو در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می‌شوند.
  • هر یک از تیم‌ها می تواند در زمین مسابقه، یک ربات داشته باشد.
  • مرحله نیمه نهایی و مقدماتی به صورت تک حذفی برگزار شده و در مرحله نهایی این مسابقه به صورت گروهی می‌باشد.
  • زمان مبارزه بر هر دو تیم در مسابقه، ۱۰ دقیقه است. در صورت تساوی دو تیم، زمان ۳ دقیقه‌ای برای انجام دوباره در نظر گرفته می‌شود.
  • مسابقه فینال دارای دو راند می‌باشد که بعد از پایان راند اول، تیمی که امتیاز کمتری دارد حذف می‌شود.
  • در دوره اول مسابقه، دو تیم حریف با قرعه کشی مشخص می‌شود.
  • هنگامی که تعداد تیم‌ها فرد باشد، به قید قرعه یکی از تیم‌ها زمان استراحت دارد و در فینال شرکت می‌کند.در زمان برگزاری مسابقات، تنها ۲ نفر از هر تیم می‌توانند در کنار پیست مسابقه حضور داشته باشند.
  • زمانی که داوران زمان را برای برگزاری اعلام می‌کنند، هر تیم ۲ دقیقه برای حضور در مسابقه فرصت دارد در غیر این صورت به معنای انصراف تیم از مسابقه می‌باشد.

ویژگی ربات های جنگجو

  • وزن ربات جنگجو در مسابقات ربات جنگجو باید حداکثر ۳۰ کیلوگرم باشد.
  • ربات‌ها باید در ابتدای مسابقه در یک مربع ۶۰*۶۰ سانتی متری قرار بگیرند.
  • ربات‌ها نمی‌توانند دارای ولتاژ کاری بیشتر از ۱۶ ولت باشند.
  • باید کنترل ربات‌ها به شکل بی سیم باشد.
  • استفاده از وسایل پرتابی، آتش زا، اسپری، مایعات و… در ربات‌ها ممنوع است.
  • تیم‌ها می‌توانند دوربین یا سنسور مورد نیاز خود را قبل از مسابقه نصب کنند.

قوانین داوری مسابقات ربات جنگجو

  • در هر مرحله اگر یکی از تیم‌ها توانایی بیرون انداختن ربات حریف از میدان را داشته باشد، ۱۰ امتیاز به دست می‌آورد. در صورت بیرون کردن قسمتی از ربات از میدان مسابقه ، ۵ امتیاز مثبت می‌گیرد.
  • در صورت اسیر کردن ربات جنگجو در گوشه پیست به مدت ۲۰ ثانیه، ۱۰ امتیاز مثبت داده می‌شود که باید در این زمان حریف ضربه‌ای وارد نکند.
  • در صورتی که بدون اجازه داور تماس فیزیکی و دست زدن به ربات صورت بگیرد، داور می‌تواند آن تیم را حذف کند.
  • در صورت تساوی دو تیم در پایان مسابقه ، اول رباتی که نمی‌تواند حرکت کند و در صورت حرکت هر دو ربات ، رباتی که سنگین‌تر است ۱۰ امتیاز منفی می‌گیرد.

اگر به دنبال یادگیری ساخت ربات جنگجو و انواع ربات می‌گردید، و علاقمند هستید در مسابقات ربات جنگجو شرکت کنید ، آموزش های حضوری و مجازی کلاس های رباتیک در آموزشگاه فنی حرفه ای آریانا در کرج و تهران را دنبال کنید.

آموزشگاه فنی حرفه ای رباتیک آریانا

مهندسی رباتیک، رشته‌ای جدید در ایران می‌باشد، فرصت‌های شغلی خوبی در بخش آموزش عالی وجود دارد. در حال حاضر بسیاری از صنایع کشور از جمله کارخانه‌های فولاد ، خودروسازی ، مواد غذایی و … تقریبا تمام اتوماتیک می‌باشند. اما متاسفانه تمام ربات‌ها وارداتی است و در بعضی از موارد نصب ، کنترل و تعمیر آن‌ها بر عهده‌ متخصصان خارجی می‌باشد. شرکت‌های فعال داخلی در حوزه رباتیک به واردات و در بعضی از موارد تعمیرات ربات‌ها می‌پردازند. اگرچه این رشته از شاخه‌های جدید مهندسی ‌است، اما آینده‌ روشنی خواهد داشت. در اخر اگر علاقه مند به خلاقیت و نوآوری هستید و می‌خواهید در زندگی و آینده بشر تحولی ایجاد کنید، مهندسی رباتیک بهترین انتخاب برای شما می‌باشد.

تیم آریانا توانست در سال ۲۰۲۲ در مسابقات جهانی رباتیک ربوتکس ترکیه که بالاترین مسابقه جهانی در زمینه رباتیک است سه مقام اولی کسب کند که یکی از این مقام ها در مسابقات ربات جنگجو بود و کارآموزان توانستند مقام جهانی این مسابقه را کسب کنند اگر شما هم علاقه مند هستید و دوست دارید پس از گذاراندن دوره های آموزش رباتیک ربات جنگجو خود را بسازید و در مسابقات جهانی شرکت کنید معطل نکنید و در آموزشگاه آریانا اقدام به ثبت نام دوره های آموزشی کلاس رباتیک کنید .

مجموعه بزرگ آموزشی آریانا  با شعار “کارآموز امروز ، کارآفرین فردا“ در عرصه آموزش‌ها و مهارت‌های نوین، به ویژه رباتیک از معتبرترین مراکز در سطح کشور می‌باشد.

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام آریانا دنبال کنید.

ارسال دیدگاه