34204013026

با ما در تماس باشـید

آموزشگاه آریانا

آموزش رباتیک از صفر

آموزش رباتیک از صفر اگر به رشته رباتیک علاقه مند هستید و دوست دارید که شما هم ربات خودتان را در زمینه ای که خاص نظر خودتان است طراحی کنید ، شما میتوانید از آموزش رباتیک از صفر مجموعه ما بهترین استفاده را کنید . اما مثل هرکار دیگری بهتر است قبل از این که وارد عمل شوید کمی با ما همراه باشید تا اطلاع بیشتری در ارتباط با رباتیک و انواع آن داشته باشید . بعد از آن ریش و قیچی دست شماست تا بفهمید چه زمینه ای را برای ساخت ربات بیشتر دوست دارید . بعد از خواند این مطلب می توانید با مطالعه مقالات قرار گرفته در بخش آموزش رباتیک از صفر تا صد مسیر آموزشی خودتان را راحت تر پیدا کنید. شما می توانید با شرکت در دوره های آموزش رباتیک آموزشگاه آریانا در رده سنی های مختلف در دسته بندی های آموزش رباتیک کودکان ، آموزش رباتیک دانش آموزان و همچنین آموزش رباتیک بزرگسالان به شکل حرفه ای شروع به یادگیری رباتیک کنید. اگر هم قصد دارید تا پکیج های آموزشی رباتیک را تهیه کنید می توانید این کار را از طریق سایت فروشگاه آموزشگاه آریانا انجام دهید کافی است بر روی خرید پکیج آموزشی رباتیک کلیک کنید.

آموزش رباتیک از صفر انواع رباتیک :

ربات‌های مکانیکی در اشکال و اندازه‌های مختلف برای انجام کارایی که برای آن طراحی شده‌اند، ارائه می‌شوند. همه ربات ها از نظر طراحی، عملکرد و میزان استقلال متفاوت هستند. از ۰.۲ میلی متر طول “RoboBee ” تا کشتی ۲۰۰ متری حمل و نقل روباتیک “Vindskip ” ربات ها در حال ظهور هستند تا کارهایی را انجام دهند که انسان به سادگی نمی تواند انجام دهد.

پنج نوع متمایز از ربات ها وجود دارد که بسته به توانایی های خود وظایفی را انجام می دهند. در زیر خلاصه ای از این انواع و کارهایی که انجام می دهند آورده شده است.

ربات های از پیش برنامه ریزی شده :

ربات های از پیش برنامه ریزی شده در یک محیط کنترل شده کار می کنند که در آن وظایف ساده و یکنواخت انجام می دهند. نمونه ای از یک ربات از پیش برنامه ریزی شده می تواند یک بازوی مکانیکی در خط مونتاژ خودرو باشد. بازو یک وظیفه را انجام می دهد – جوش دادن یک در، وارد کردن قسمت خاصی به موتور و غیره – و وظیفه آن این است که این کار را طولانی تر، سریع تر و کارآمدتر از انسان انجام دهد.

ربات های انسان نما :

ربات های انسان نما ربات هایی هستند که شبیه رفتار انسان هستند یا از آنها تقلید می کنند. این ربات‌ها معمولاً فعالیت‌هایی شبیه به انسان (مانند دویدن، پریدن و حمل اشیا) انجام می‌دهند و گاهی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که شبیه ما باشند، حتی چهره و حالات انسانی دارند.

ربات های خودمختار :

روبات‌های مستقل ، مستقل از اپراتورهای انسانی عمل می‌کنند. این ربات ها معمولاً برای انجام کارهایی در محیط های باز طراحی می شوند که نیازی به نظارت انسان ندارند. آنها کاملاً منحصر به فرد هستند زیرا از حسگرها برای درک دنیای اطراف خود استفاده می کنند و سپس از ساختارهای تصمیم گیری (معمولاً یک رایانه) برای برداشتن گام بعدی بهینه بر اساس داده ها و مأموریت خود استفاده می کنند. یکی از نمونه‌های ربات‌های خودران، جاروبرقی Roomba است که از حسگرهایی برای پرسه زدن آزادانه در خانه استفاده می‌کند.

نمونه هایی از ربات های خودکار:

  • ربات های تمیز کردن
  • ربات های اصلاح چمن
  • ربات های مهمان نوازی
  • هواپیماهای بدون سرنشین خودمختار
  • ربات های دستیار پزشکی
  • ربات های کنترل از راه دور

ربات های کنترل از راه دور، ربات های نیمه مستقلی هستند که از یک شبکه بی سیم برای فعال کردن کنترل انسان از فاصله ایمن استفاده می کنند. این ربات ها معمولا در شرایط جغرافیایی، آب و هوا و شرایط سخت  کار می کنند. نمونه‌هایی از ربات‌های کنترل‌شده از راه دور، زیردریایی‌های کنترل‌شده توسط انسان هستند که برای رفع نشتی لوله‌های زیر آب در طول نشت نفت BP  یا پهپادهای مورد استفاده برای شناسایی مین‌های زمینی در میدان جنگ استفاده می‌شوند.

آموزش رباتیک از صفر

ربات های تقویت کننده

روبات‌های تقویت‌کننده، که به ربات‌های واقعیت مجازی نیز معروف هستند، یا قابلیت‌های فعلی انسان را افزایش می‌دهند یا جایگزین قابلیت‌هایی می‌شوند که ممکن است انسان از دست داده باشد. حوزه رباتیک برای تقویت انسان، زمینه ای است که در آن داستان های علمی تخیلی می تواند به زودی به واقعیت تبدیل شود، با ربات هایی که توانایی تعریف مجدد از انسانیت را با سریع تر و قوی تر کردن انسان ها دارند. برخی از نمونه‌های روبات‌های تقویت‌کننده فعلی، اندام‌های مصنوعی روباتیک یا اسکلت‌های بیرونی هستند که برای بلند کردن وزنه‌های سنگین استفاده می‌شوند.

برای این که مجموعه آموزش رباتیک از صفر بهتر درک کنید بهتر است کمی راجب ربات ها نیز خدمتان بگوییم .

اصلا ربات چیست؟ نرم افزار رباتیک چیست؟

روباتیک نرم افزاری که ربات نیز نامیده می شود، برنامه های رایانه ای هستند که وظایف را به طور مستقل انجام می دهند. یکی از موارد استفاده رایج از ربات‌های نرم‌افزاری، ربات چت است. چت بات یک برنامه رایانه ای است که مکالمه را هم به صورت آنلاین و هم از طریق تلفن شبیه سازی می کند و اغلب در سناریوهای خدمات مشتری استفاده می شود. چت بات ها می توانند سرویس های ساده ای باشند که با پاسخ خودکار به سؤالات پاسخ می دهند یا دستیارهای دیجیتال پیچیده تری باشند که از اطلاعات کاربر یاد می گیرند.

انواع ربات ها :

ربات‌های چت: مکالمات ساده را اغلب در یک محیط خدمات مشتری انجام می‌دهند.

ربات‌های هرزنامه: آدرس‌های ایمیل را جمع‌آوری کرده و پیام های ناشناس را ارسال می کند.

ربات دانلود کننده : نرم افزار و برنامه ها را به صورت خودکار دانلود میکند.

ربات های موتوری جستجو: وب سایت ها را اسکن کرده و در موتورهای جستجو قابل مشاهده میکند .

ربات های مانیتورینگ: گزارش سرعت و وضعیت وب سایترا انجام می دهند.

ربات‌های نرم‌افزاری فقط در اینترنت وجود دارند و از یک کامپیوتر سرچشمه می‌گیرند، به این معنی که ربات محسوب نمی‌شوند. برای اینکه یک وسیله به عنوان یک ربات در نظر گرفته شود، باید یک فرم فیزیکی مانند بدنه یا شاسی داشته باشد.

ما سعی کردیم تا در این مقاله اطلاعات کوتاه و مفیدی را برای شمایی که علاقمند به آموزش رباتیک از صفر هستید جمع آوری کرده باشیم تا بتوانید با اطلاعات مناسب و کافی زمینه فعالیت وعلاقه خود را بشناسید.  امیداست که استفاده کافی را از مطالب برده باشید . همچنین آموزشگاه آریانا برای علاقه مندان به آموزش رباتیک ۲۰ محتوای ویدیو با کیفیت را به شکل کاملا رایگان در اختیار شما قرار داده است شما می توانید آموزش رباتیک رایگان را مشاهده کنید و بعد از آن در دوره های حرفه ای تر آموزش رباتیک شرکت کنید.

ارسال دیدگاه