34204013026

با ما در تماس باشـید

آموزشگاه آریانا

نرم افزار پروتئوس

نرم افزار پروتئوس یکی از پرکاربرد ترین نرم افزار ها در رشته مهندسی برق و الکترونیک است که شبیه سازی مدارات آنالوگ و دیجیتال را میتوان به کمک آن انجام داد. نرم افزار رباتیک و مهندسی پروتئوس یکی از نرم افزار های آموزشی پرکاربرد در رشته های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و مهندسی رباتیک می باشد که در آموزشگاه رباتیک آریانا نیز از این نرم افزار فورق العاده استفاده میشود. در آموزشگاه فنی و حرفه ای رباتیک آریانا کرج کلاس های آموزش رباتیک به صورت آنلاین و حضوری در تهران و کرج با بروزترین متدهای روز دنیا برگزار مینماید.

نرم افزار آموزشی رباتیک پروتئوس

محیط های مورد استفاده در این نرم افزار Schematic Capture و PCB Layout میباشند. از اولین محیط یعنی Schematic Capture میتوان برای رسم شماتیک مدار ها و از PCB Layout برای رسم PCB استفاده کرد. محیط گرافیکی نرم افزار رباتیک پروتئوس میتواند هنرجویان را به این برنامه و انجام فعالیت های آموزشی خلاقانه علاقه مند کند. از این نرم افزار میتوان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • شبیه سازی مدارات آنالوگ
  • شبیه سازی مدارات دیجیتال
  • شبیه سازی مدارات میکروکنترلی
  • شبیه سازی مدارات میکروپروسسوری
  • طراحی بُرد های مدار چاپی(PCB)

در آموزشگاه فنی و حرفه ای رباتیک آریانا کرج میتوانید کلاس های آنلاین یا حضوری آموزش رباتیک ما را با تخفیف های ویژه شرکت کنید و از همین حالا یک برنامه نویس حرفه ای باشید.

محیط Schematic Capture در نرم افزار پروتئوس

ضبط شماتیک یا ورود شماتیک داده ها، اولینگام برای شروع طراحی مدارهای الکترونیکی میباشد که در آن مدار الکترونیکی بر اساس داده های شماتیک یا طرح های شماتیک وارد شده به نرم افزار ، ایجاد و راه اندازی میشوند. ویرایشگر شماتیک در نرم افزار آموزشی رباتیک پروتئوس ریز کنترلگرهای بسیاری وجود دارند که به کمک آنها حتی مبتدی ها نیز میتوانند یک شبیه سازی حرفه ای را تجربه کنند.

نکته: دقت شبیه سازی پروئتوس در مدار های دیجیتال بسیار بالا میباشد اما این نرم افزار آموزش رباتیک  در شبیه سازی مدار های آنالوگ نمیتواند دقت کافی را داشته باشد. فلذا برای شبیه سازی مدارات آنالوگ میتوان از نرم افزار های قویتری مثل Orcad و Multisim استفاده کرد.

محیط PCB Layout

محیط طرح PCB یک ابزار مهندسی تخصصی پیشرفته است که در آموزش رباتیک نیز از آن استفاده میشود. PCB Layout یک ابزار سطح بالا برای طراحی صفحه میباشد. فرایند انجام کار این ابزار از  مسیریابی دستی سیگنالهای پرسرعت و دیفرانسیل شروع میشود و با، تأییدیه نهایی مبتنی بر شکل و قابلیت های وارد و خارج کردن اطلاعات ادامه میابد. د رنهایت به کمک طرح PCB  در نرم افزار آموزشی رباتیک پروتئوس می توان طرح را به صورت سه بعدی پیش نمایش داد. این نرم افزار برای و برای مدل سازی رباتیک استفاده میشود.

قیمت نرم افزار آموزشی رباتیک پروتئوس

این نرم افزار در سایت های مختلف به صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد. تنها نکته ای که در این باره باید بدانید استفاده صحیح از آن و توانایی طراحی و ساخت ربات با کمک نرم افزار مهندسی رباتیک پروتئوس میباشد. در آموزشگاه فنی و حرفه ای رباتیک آریانا کرج دوره ها و کلاس های آموزش رباتیک از صفر تا صد در رده های سنی مختلف کودکان و نوجوانان و بزرگسالان به صورت حضوری و آنلاین برگزار میشود. هریک از شما عزیزان میتوانید با شعبه های ما تهران و کرج در زمینه ثبت نام کلاس های رباتیک تماس بگیرید.

مجموعه بزرگ آموزشی آریانا با شعار “کارآموز امروز ، کارآفرین فردا“ در عرصه آموزش‌ها و مهارت‌های نوین، به ویژه رباتیک از معتبرترین مراکز در سطح کشور می‌باشد.

برای آموزش رباتیک در آموزشگاه رباتیک آریانا در تهران و کرج ما را در صفحه رسمی اینستاگرام آریانا دنبال کنید.

ارسال دیدگاه