34204013026

با ما در تماس باشـید

آموزشگاه آریانا

ربات سخنگو آریانا

ربات آریانا سخنگو چیست و چه فایده ای دارد؟

آینده‌ی انسان‌ها با چت بات‌ های مختلفی گره خورده است؛ به طوری که از زبان رهبران شرکت‌های بزرگ تکنولوژی می‌شنویم در می‌یابیم که مهندسین در پی ساخت پلتفرم‌هایی هستند که توانایی دارند جایگزین برنامه‌های امروزی شوند. در این مقاله به ربات سخنگو هوشمند آریانا می‌پردازیم.  با استفاده از ربات های سخنگو می توانید انواعی از جملات را به شکل صدای انسان های واقعی تبدیل کنید، و از آن ها در کارهای مختلفی استفاده کنید، دیگر نیاز نیست نگران غلط های کفتاری خود باشید و حتی نیاز نیست فردی متخصص را برای اینکار استخدام کنید، کافی است از ربات های سخنگو استفاده کنید یکی از این ربات های سخنگو هوشمند ربات آریانا است که توانسته طرفداران زیادی را در این مدت کسب کند. در ادامه به انواع ربات های سخنگو و ربات آریانا سخنگو خواهیم پرداخت پس با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

ربات سخنگو هوشمند و چت بات

زمانی که سخن از اینترنت اشیا به میان می‌آید، طبیعی است که پس از آن ربات سخنگو هوشمند پایش به زندگی ما باز شود که جهت راحتی در کارهای روزانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت اخیرا گفته « ربات سخنگو تکنولوژی‌ای است که از آن راه فراری نیست » فیسبوک هم Bot Store خود را راه اندازی کرده است. اما می خواهیم بک بار دیگر ببینیم بات ها چه هستند، به چه دردی می خورند و از همه مهم تر شرکت های بزرگ در توسعه ی آن ها در چه مرحله ای قرار دارند. با ما همراه باشید.

در هفته‌های گذشته، مایکروسافت با چت بات Tay جنجال بزرگی به راه انداخت. Tay درحقیقت چت باتی است که قرار بود به عنوان یک دختر ۱۴ ساله، وارد عمل شود. شما وقتی این بات را در مکالمات تان در توییتر یا اسنپ چت، تگ می کردید، او به گفته های شما واکنش نشان داده و جواب شما را می داد. اما این دختربچه ی معصوم در مدت زمانی کوتاه به یک موجود نژادپرست و بد دهن تبدیل شد!

داستان به این شکل روایت شده است که عده ای به کمک هم، از نقص در سیستم یادگیری این چت بات سوء استفاده کرده و چیزهای بدی به او آموخته‌اند! باید بدانید که مایکروسافت به سرعت چت بات Tay را تعطیل کرد و گفت که این چت بات به زودی با بروزرسانی های بهتری آغاز به کار خواهد کرد.

چت بات

به زبان آمیانه، چت بات نرم افزاری است که به افراد در انجام کارها کمک شایانی می‌کند یا نقشی سرگرم کننده در زندگی اشخاص ایفا می‌کند. بات ها این ویژگی را دارند که جایگزین اپلیکیشن‌های امروزی شوند. تصور کنید به  جای باز کردن اپلیکیشن هواشناسی، از یک بات در مورد وضعیت هوا بپرسید. در نتیجه، کار به جایی می رسد که یک چت بات به دستیار شخصی تان تبدیل شده و همه ی کارهای شما را به طور دقیق بررسی خواهد کرد. فرقی ندارد که بخواهید تاکسی بگیرید یا با کسی قرار ملاقات بگذارید؛ یک چت بات واحد باید از عهده مدیریت همه ی این کارها بربیاید. ضمن اینکه پلتفرم های مرسوم مانند واتس اپ یا فیسبوک مسنجر، باید میزبانی چت بات های مختلف را برعهده بگیرند و به آن ها اجازه بدهند با کاربران ارتباط برقرار کنند. ربات آریانا سخنگو از دسته ربات های چت بات است.

فعالیت بات‌ها و ربات آریانا سخنگو هوشمند

 آغاز به کار و ایده این بات ها به دهه ی ۶۰ میلادی برمی گردد. از دهه ها پیش ربات های سخنگویی برای سرگرم کردن مردم ساخته می شد. اما چیزی که مایکروسافت یا فیسبوک به دنبال آن بودند، بسیار پیچیده تر از این حرف ها می‌باشد.

ربات سخنگو هوشمند | آموزش رباتیک در آموزشگاه آریانا در تهران و کرج

بات ها چگونه آینده را تغییر می دهند؟

بات های هوشمند نحوه ی استفاده ی ما از تلفن های هوشمند و کامپیوترها را دچار تحول می‌کنند. به قول ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، این شرکت در نظر دارد «گفت وگو» (Conversation) را به یک پلتفرم جدید در دنیای کامپیوترها تبدیل کند. همه افراد در سال های اخیر عادت کرده‌اند که با کلیک روی آیکون نرم افزارها، اجرای اپلیکیشن ها و استفاده از باکس های جست وجو، به اطلاعات مورد نظر برسند. اما چت بات ها قادر هستند کل این فرایند را تغییر بدهند. در آینده‌ای نه چندان دور (شاید از همین الان) شما می توانید از گجت تان در مورد وضعیت هوا بپرسید و چت بات با توجه به موقعیت جغرافیایی تان به شما می گوید که باید چتر با خود ببرید یا خیر. شما می توانید از بات ها بخواهید تا متون تبلیغاتی یا علمی و یا هر متن دیگری که نیاز دارید را برای شما به صوت تبدیل کند، کافی است از ربات های سخنگو استفاده کنید نمونه ایرانی این ربات ها، ربات آریانا سخنگو است، که بسیار مفید است و به شما در کارهایتان کمک شایانی خواهد کرد.

 

حضور مایکروسافت در چین با چت بات Xiaoice

برخلاف پروژه های ناموفق Tay، مایکروسافت یک چت بات متنی معروف دیگر هم دارد که در چین غوقای زیادی به پا کرده است. نام این چت بات، Xiaoice می‌باشد و بین نوجوانان چینی بسیار پر طرفدار شده است.این بات، گفت وگوهای قبلی با شما را در ذهن خود از طریق هوش مصنوعی به خاطر می‌سپارد. تعداد زیادی از جوانان چینی ساعت ها با Xiaoice سخن می‌گویند و این عمل به باهوش تر شدن آن‌ها کمک می کند.

نزدیک به یک سال قبل این بات برای نخستین بار در دنیا به جای انسان کامپیوتری با هوش مصنوعی قدرتمند و صدایی کاملا شبیه انسان مجری برنامه هوا شناسی در جهان بود! XiaoIce مجری بخش هواشناسی شبکه تلویزیونی چین بود که ابتدا با نام ترینی دستیار هواشناسی برنامه صبحگاهی تلویزیون چین شده بود. ولی امروزه XiaoIce به تنهایی اجرای این بخش را به عهده گرفته است.

هوش مصنوعی مورد استفاده در این بات حیرت انگیز است و از نظر TTS و یا همان قابلیت خواندن نوشته ها امتیاز ۴٫۳۲ را به خود اختصاص داده است که از همه‌ی هوش‌های مصنوعی جهان بالاتر است.

آموزشگاه فنی حرفه ای رباتیک آریانا

مهندسی رباتیک، رشته‌ای جدید در ایران می‌باشد، فرصت‌های شغلی خوبی در بخش آموزش عالی وجود دارد. در حال حاضر بسیاری از صنایع کشور از جمله کارخانه‌های فولاد ، خودروسازی ، مواد غذایی و … تقریبا تمام اتوماتیک می‌باشند. اما متاسفانه تمام ربات‌ها وارداتی است و در بعضی از موارد نصب ، کنترل و تعمیر آن‌ها بر عهده‌ متخصصان خارجی می‌باشد. شرکت‌های فعال داخلی در حوزه رباتیک به واردات و در بعضی از موارد تعمیرات ربات‌ها می‌پردازند. اگرچه این رشته از شاخه‌های جدید مهندسی ‌است، اما آینده‌ روشنی خواهد داشت. در اخر اگر علاقه مند به خلاقیت و نوآوری هستید و می‌خواهید در زندگی و آینده بشر تحولی ایجاد کنید، مهندسی رباتیک بهترین انتخاب برای شما می‌باشد.

مجموعه بزرگ آموزشی آریانا با شعار “کارآموز امروز ، کارآفرین فردا“ در عرصه آموزش‌ها و مهارت‌های نوین، به ویژه رباتیک از معتبرترین مراکز در سطح کشور می‌باشد. این مجموعه سعی دارد تا به علاقه مندان به آموزش رباتیک بهترین آموزش ها را ارائه کند چه به شکل آموزش حضوری و چه به صورت آموزش مجازی رباتیک می توانید از این آموزش ها بهره مند شوید.

در این مطلب سعی شده تا به شما علاقه مندان حوزه رباتیک و فناوری انواع ربات های سخنگو و تاریخ شکل گیری این ربات ها را معرفی کنیم همچنین به شما ربات آریانا سخنگو را معرفی کردیم که بسیار مفید است برای دسترسی به این ربات بر روی ربات آریانا سخنگو کلیک کنید .

برای آموزش رباتیک در آموزشگاه آریانا در تهران و کرج ما را در صفحه رسمی اینستاگرام آریانا دنبال کنید.

ارسال دیدگاه