34204013026

با ما در تماس باشـید

آموزشگاه آریانا

نانو ربات و کاربرد آن

نویسنده رمان‌های تخیلی، افکار عجیبی را با استفاده از انواع ربات‌ها در سر می‌پروراندند. امروزه با توجه به پیشرفت ساخت انواع ربات، از نمونه‌های جدید آن مانند نانو ربات در قسمت‌های مختلفی از جهان استفاده می‌شود. با ما برای بررسی کاربرد انواع نانو ربات و مزایای استفاده از آن همراه باشید. جهت شرکت در کلاس آموزش حضوری و مجازی رباتیک در کرج و تهران به آموزشگاه فنی حرفه ای آریانا نصر مراجعه فرمایید.

تعریف نانو ربات

این ربات‌ها برای انجام امور خاص که بیشتر اوقات تکرار می‌شوند، طراحی شده‌اند. امروزه با توجه به علم و دانش رباتیک، می‌توان نانو ربات‌هایی با خاصیت درمانگری طراحی کرد که در بدن انسان قرار می‌گیرند. این نانو ربات‌ها می‌توانند به راحتی جایگزین بافت‌های آسیب دیده یا فرسوده بکنند. این ریز ربات‌ها با استفاده از اجتماع کلونی می‌توانند به راحتی از یک سیستم محافظت کنند.

تغییرات مثبتی که در زمینه طراحی این ریز ماشین‌ها صورت گرفته است موجب از بین رفتن بیماری‌ها، کم شدن عوامل و عوارض بیماری‌ها و جراحی‌ها شده است. از جمله مهم‌ترین برنامه‌های طراحی انواع نانو ربات، افزایش عمر انسان و مبارزه با پیری و عواقب آن می‌باشد.

انواع نانو ربات و کاربرد آن

انواع نانو ربات با توجه به کارایی متفاوت به دو دسته پرنده و خزنده تقسیم می‌شوند. همان طور که در متن بالا گفته شد، ربات‌ها و نانو ربات‌ها دارای انواع مختلفی هستند. از انواع نانو ربات در زمینه‌های نظامی، پزشکی و جراحی، پزشکی و دارویی، پزشکی و زیستی استفاده می‌شود.

به عنوان مثال سلاح‌های جنگنده آینده، به طور قطع نانو ربات‌هایی هستند که به شکل گروهی وارد بدن فرد شده و با ایجاد برش یا تولید سم، فرد را از بین می‌برد. همچنین ممکن است از این ریز ماشین‌ها در جنگ برای جاسوسی استفاده شود.

  • مزایای نانو ربات

تا این قسمت از مقاله تمام موارد ذکر شده درمورد ربات‌ها، مزیت بوده است اما با توجه به نظر تئوری مزیت‌های دیگری نیز دارد که در ادامه مطلب به آن اشاره می‌شود.

  • دارای دوام بالا

با توجه به تحقیقاتی که در زمینه نانو رباتیک صورت گرفته است، بسیاری از ربات‌ها با توجه به طراحی خاصی که دارند، می‌توان از آن‌ها حتی یک قرن بعد از تولید نیز استفاده کرد.

  • دارای هوش مصنوعی پیشرفته

برای تشخیص بیماری این ریز ماشین ها دارای هوش مصنوعی در سطح پیشرفته هستند.

  • دارای اندازه کوچک

با توجه به کوچک بودن این ربات‌ها، بدن آن را به عنوان عوامل بیماری زا تلقی نمی‌کند.

  • سرعت بالا

اتفاقات بیولوژیک در این نانو ربات‌ها در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

  • قدرت تشخیص بالا

این ربات‌ها می‌توانند به راحتی محل درست سرطان را مشخص کنند و آسیبی به بافت سالم نزنند.

  • ترمیم و اصلاح

از این ربات‌ها برای رفع لخته خون، باز کردن رگ‌های گرفته و ترمیم بافت‌های آسیب دیده استفاده کرد.

اگر به دنبال یادگیری ساخت انواع ربات می‌گردید، آموزش های حضوری و مجازی کلاس های رباتیک در آموزشگاه فنی حرفه ای آریانا نصر در کرج و تهران را دنبال کنید.

آموزشگاه فنی حرفه ای رباتیک آریانا

مهندسی رباتیک، رشته‌ای جدید در ایران می‌باشد، فرصت‌های شغلی خوبی در بخش آموزش عالی وجود دارد. در حال حاضر بسیاری از صنایع کشور از جمله کارخانه‌های فولاد ، خودروسازی ، مواد غذایی و … تقریبا تمام اتوماتیک می‌باشند. اما متاسفانه تمام ربات‌ها وارداتی است و در بعضی از موارد نصب ، کنترل و تعمیر آن‌ها بر عهده‌ متخصصان خارجی می‌باشد. شرکت‌های فعال داخلی در حوزه رباتیک به واردات و در بعضی از موارد تعمیرات ربات‌ها می‌پردازند. اگرچه این رشته از شاخه‌های جدید مهندسی ‌است، اما آینده‌ روشنی خواهد داشت. در اخر اگر علاقه مند به خلاقیت و نوآوری هستید و می‌خواهید در زندگی و آینده بشر تحولی ایجاد کنید، مهندسی رباتیک بهترین انتخاب برای شما می‌باشد.

مجموعه بزرگ آموزشی آریانا با شعار “کارآموز امروز ، کارآفرین فردا“ در عرصه آموزش‌ها و مهارت‌های نوین، به ویژه رباتیک از معتبرترین مراکز در سطح کشور می‌باشد.

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام آریانا دنبال کنید.

ارسال دیدگاه