سن مناسب آموزش رباتیک یکی از دغدغه هایی است که اغلب علاقه مندان قبل از ثبت نام در دوره آموزش رباتیک با آن بر می خورند. در این مطلب سعی کردیم تا جواب سوال شما عزیزان را پاسخ بدهیم  پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

بهترین سن آموزش رباتیک چه زمانی است ؟

طبق نظر کارشناسان آموزشی، در سنین زیر ۸ سال ظرفیت مغز کودکان در حال رشد می باشد.

با توجه به اینکه آموزش رباتیک یک آموزشی دانشی است، موجب توقف رشد مغز در این سنین می گردد.

در این دوره بهترین آموزش برای کودکان، آموزش های مهارتی خواهد بود.

در نتیجه توجه داشته باشید قبل از رشد کامل، مغز کودک را به مباحث دانشی محدود نکنید.

امروزه آموزش و پرورش با ایجاد تغییراتی در کتاب های درسی، گام مهمی را در این راستا برداشته است.

آموزشگاه آریانا به عنوان یک سیستم آموزشی در تلاش است تا ، آموزش همگام با ساخت و مهارت  را برای دوره های آموزش رباتیک در سنین ۱۰ الی ۱۴ سال داشته باشد.

 پس می توان گفت سن مناسب آموزش رباتیک کودکان  ۶ تا ۷ سال است و کودکان در این سن در بهترین زمان برای شروع آموزشر باتیک قرار دارند، چرا که آموزش رباتیک فعالیتی است، مبتنی بر ساختن و نه صرفا آموزش ساده همچنین کودکان در هنگام یادگیری آموزش رباتیک بازی می کنند، و درکنار بازی کردن مهارت های فنی و خودشان را تقویت می کنند، حتی می توانند سازه هایی را با خلاقیت خودشان بسازند .

سن مناسب دوره آموزش رباتیک

در دوره های آموزش رباتیک ابتدا با مفاهیم اولیه، قطعات رباتیک، نحوه ساخت و کنترل ربات ها آشنا می شوند.

همچنین در دوره های بعد، چگونگی برنامه نویسی در سطح مقدماتی و پیشرفته را آموزش می بینند.

حالا که متوجه شدیم که سن مناسب برای آموزش رباتیک چه زمانی است ، شما علاقه مندان می توانید با توجه به رده سنی خودتان و یا کودکتان در دوره های آموزش رباتیک به شکل حضوری و یا آموزش مجازی رباتیک شرکت کنید، این آموزش ها در درده سنی های مختلفی تحت عنوان آموزش رباتیک کودکان ، آموزش رباتیک دانش آموزان و همچینن برای رده سنی بزرگسالان تحت عنوان آموزش رباتیک بزرگسالان برگزار می شود.

سن مناسب برای آموزش رباتیک آموزش حضوری رباتیک در کرج
سن مناسب آموزش رباتیک برای کودکان

آینده کلاس رباتیک

از مهمترین ویژگی های علم رباتیک وجود آینده بسیار خوب آن در بازارکار است به غیر از آن آینده رباتیک و هوش مصنوعی در سال های آینده بسیار روشن است، می توان گفت که این دو رشته تکنولوژی آیندگان را تایین خواهند کرد برای همین است که در سال های اخیر هر دوی این رشته چه در دانشگاه ها و چه در مراکز آموزشگاهی طرفداران بسیار زیادی را به خودشان جلب کرده اند. برای شروع اموزش رباتیک شما باید اول بدانید که چقدر به این رشته علاقه مند هستید ، برای متوجه شدند میزان علاقه خودتان ما به شما پیشنهاد می کنیم که بخش های مربوط به آموزش رباتیک رایگان و آموزش رباتیک از صفر تا صد را مشاهده کنید تا بتوانید از علاقه خودتان به آموزش رباتیک مطمئن بشوید، این دو بخش به شکل رایگان در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است اما فکر نکنید چون رایگان است ارزشی ندارد! در بخش آموزش رباتیک رایگان شما می توانید ۲۰ محتوای آموزشی را زیر نظر برترین اساتید رباتیک به صورت کاملا رایگان مشاهده کنید.

 

فواید آموزش رباتیک در کرج برای دانش آموزان و کودکان

  • تقویت هوش ریاضی منطقی بوسیله کار با کنترلرها، سنسورها، مدارات الکتریکی و …
  • یادگیری اصول برنامه نویسی توسط ربات های هوشمند در دوره آموزش رباتیک
  • تقویت روحیه همکاری و تعاون در پروژ های دسته جمعی
  • آشنایی با مهارت های شغلی در زمینه برق، کامپیوتر و مکانیک
  • بالا بردن قدرت خلاقیت و ایجاد سرگرمی مفید برای کودکان و دانش آموزان