34204013026

با ما در تماس باشـید

آموزشگاه آریانا

آینده رشته رباتیک و هوش مصنوعی – گفتگو با رضامحمدی نصر آبادی

در آینده‌ای نزدیک بیشتر امور توسط هوش مصنوعی و ربات‌ها انجام خواهد گرفت. نسل‌های آینده قطعاً در توسعه و تکمیل این تکنولوژی نو نقش مهمی خواهند داشت. خبرنگار جام جم البرز با مدیر یکی از این آموزشگاه‌ها که در زمینه آموزش علوم جدید فعالیت دارد گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:
ضمن معرفی خود از فعالیت هایتان توضیحاتی ارائه نمایید؟
رضامحمدی نصر آبادی هستم و موسس فنی حرفه‌ای آریا نصر البرز در رشته رباتیک می باشم. سال ۸۹ مجوز گرفتیم و در سال ۹۰  فعالیت خود را آغاز نمودیم. دارای هشت شعبه می باشیم و در اکثر شهرستان‌های البرز نمایندگی داریم. طرح ایران مهارت از سال ۹۵ تصویب شد و ما سال ۹۷ مجوزهای لازم را دریافت کردیم.

در زمینه آموزش فنی مختصری توضیح دهید ؟
آموزش مباحث مختلفی دارد. آموزش فنی حرفه ای مثل آموزش مدارس و دانشگاه نیست، بلکه تلفیقی از آموزش و یادگیری است. با آغاز رباتیک در دهه ۷۰ و با ادامه آن در دهه ۸۰، شکل و نوع آموزش تغییر کرد و آزمایشات مکانیک وارد آموزش فنی حرفه ای شد.

از آموزش‌های رباتیک چه اهدافی را دنبال می کنید ؟
سعی و هدف ما این است که دوره متوسطه اول را با رباتیک آشنا کنیم و توانستیم بیست هزار کار آموز را آموزش دهیم و گواهی نامه صادر کنیم. دانش آموزان ما در مسابقات بین المللی در داخل و خارج کشور حضور موفقی داشتند. کلیه محصولات آموزشی ما در ایران تولید می شود.

آموزش‌های شما به چه شکلی می باشد ؟
آموزشگاه ما تنها آموزشگاهی می‌باشد که کلیه آموزش‌ها در سایت در اختیار دانش آموز قرار گرفته است. دانش آموزان میتوانند مطالب مهم را با هزینه کم دانلود کنند و آموزش ببینند.
دوره‌های آموزش رباتیک بصورت مجازی و کاملا کاربردی در قالب فیلم و عکس و صدا بصورت آنلاین در اختیار دانش آموزان است.

چه توصیه ای به خانواده ها دارید ؟
امروزه علم پیشرفت قابل توجهی در زمینه ساخت ربات داشته است. بنابراین اغلب خانواده‌ها، فرزندان خود را به پیشرفت در این زمینه تشویق می کنند. سوق دادن بچه ها به این رشته‌ها و هوش مصنوعی، در آینده بسیار کار آمد خواهد بود. اگر آموزش از پنج سالگی شروع شود می توانیم خلاقیت را در آن‌ها شکوفا کنیم. به همین دلیل نسل امروز بیشتر از هر نسلی باید برای تغییرات تکنولوژی آماده باشند.

ارسال دیدگاه